خانه بورس سهام - تحلیل تکنیکال و بنیادی - آموزش و مشاوره

اخبار و شایعات ، گزارش و تحلیل رویدادهای سیاست ، اقتصاد ، تجارت و سرمایه گذاری - بورس ، مسکن ، دلار ، طلا و آتی سکه

خانه بورس سهام - تحلیل تکنیکال و بنیادی - آموزش و مشاوره

اخبار و شایعات ، گزارش و تحلیل رویدادهای سیاست ، اقتصاد ، تجارت و سرمایه گذاری - بورس ، مسکن ، دلار ، طلا و آتی سکه

پاسخ به سوالات کاربران

با سلام به کاربران عزیز سایت بورس سهام

طبق قول قبلی امروز به بررسی شاخص کل میپردازیم.

همانطور که در تصویر اول میبیند شاخص پس از شکستن موجهای نزولی کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت خود مجددا به خط قرمز رنگ که نشان دهنده موج بلند مدت در موج نزولی بازار بوده است برگشته که در مفاهیم تکنیکال نشان دهنده شکست و تغییر روند قبلی ( نزولی می باشد ).پس می توان گفت دیگر در قالب قبل نمیتوان بازار را بررسی کرد.



در تصویر دوم که نشان دهنده روند کانال صعودی فعلی شاخص است میبینیم که شاخص در محدوده کف کانال فوق قرار دارد.نکته نگران کننده این است که در صورت شکسته شدن این روند موج اصلی بازار نزولی میشود.



طبق مشاهدات در نمودار شاخص ، اندیکاتورهای RSI و MACD به وضوح نشان دهنده نفوذ شاخص به محدوده زیرین هستند که به نگرانی ها روی حقیقت می پوشاند.اما یک نکته باید مورد توجه باشد و اینکه نفوذ شاخص به کف کانال حمایتی مذکور شرط لازم برای افت بازار هست و نه شرط کافی.

شرط کافی برای نزولی شدن بازار ماندند شاخص برای 3 روز متوالی در زیر خط کف کانال مذکور است.کف کانال مذکور حدود 72.500 میباشد که در صورت 3 روز ماندن شاخص در این محدوده بسیار نگران کننده خواهد بود.


در تصویر سوم کف کانال نشان داده شده است.در صورت تثبیت شاخص در زیر این محدوده برای 3 روز متوالی بازار حداقل تا 70.000 به طور قطعی افت خواهد داشت.اما در غیر این صورت و برگشت مجدد بازار به بالای 72.500 میتوان انتظار داشت بازار تا حوالی 78.000 واحد رشد داشته باشد.



برای ساده تر کردن مطلب می توان گفت اگر دولت تا همین هفته اقدام به کنترل بازار ارز نماید و از طرف دیگر بورس به محدوده کانال مذکور برگشت نماید می توان انتظار رشد بازار تا 78.000 واحد را داشت اما در غیر اینصورت احتمالا بازار با تغییر روند تا حداقل 70.000 واحد نزولی خواهد بود.


در مطلب بعدی به بررسی امواج الیوت در شاخص کل خواهیم پرداخت.

دوستان عزیز میتوانند برای کسب اطلاع در مورد روند تکنیکال سهم های خود در قسمت پاسخ به سوالات آذر ماه سوالات خود را مطرح نمایند.