خانه بورس سهام - تحلیل تکنیکال و بنیادی - آموزش و مشاوره

اخبار و شایعات ، گزارش و تحلیل رویدادهای سیاست ، اقتصاد ، تجارت و سرمایه گذاری - بورس ، مسکن ، دلار ، طلا و آتی سکه

خانه بورس سهام - تحلیل تکنیکال و بنیادی - آموزش و مشاوره

اخبار و شایعات ، گزارش و تحلیل رویدادهای سیاست ، اقتصاد ، تجارت و سرمایه گذاری - بورس ، مسکن ، دلار ، طلا و آتی سکه

پاسخ به سوالات کاربران
اشاره وزارت دفاع آمریکا به عملیات جنگنده‌های ایرانی علیه مواضع داعش در عراق و انتشار جزئیات بیشتری از این موضوع، ادعای انجام حملات سایبری از سوی ایران علیه شانزده کشور، واکنش رژیم اسرائیل به درخواست ایران برای کسب یک جایگاه مهم در کمیته‌ای از سازمان ملل و ممانعت دولت آمریکا از تعامل شرکت‌های خودروسازی این کشور با ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

اظهارات سخنگوی وزارت دفاع آمریکا درباره مقابله ایران با داعش در عراق، مهمترین موضوعی است که از روز گذشته تاکنون مورد توجه مطبوعات بین‌المللی قرار گرفته است. 

روزنامه «گاردین» ضمن پرداختن به این موضوع می‌نویسد، بنا بر اعلام پنتاگون، ایران حملاتی هوایی ‌علیه مواضع داعش در شرق عراق انجام داده است. جان کری، سخنگوی پنتاگون گفته، این احتمالاً نخستین باری است که ایران هواپیماهای سرنشین‌‌دار خود را از ‌خاک خویش برای مقابله با داعش به عراق اعزام کرده است. وی تأکید کرده، این حملات هوایی و همچنین دیگر اقدامات نظامی ایران،‌ با آمریکا هماهنگ نشده است. 

روزنامه «لس آنجلس تایمز» جزئیات بیشتری از این موضوع را منتشر کرده و می‌نویسد، حملات هوایی ایران علیه داعش، در بیرون راندن تروریست‌ها از دو شهر عراق موثر بوده است. 

این روزنامه اشاره می کند، ‌حملات مذکور عمدتاً توسط جت‌های جنگنده «اف 4» ایران انجام گرفته ‌و به گفته منابع مطلع، چهار فروند از این جنگنده‌ها ماه گذشته در عملیاتی که برای بیرون راندن داعش از دو شهر سعدیه و جلوله در 20 مایلی مرز ایران انجام گرفت، شرکت داشته‌اند. 

به گفته این منابع، ایران منطقه مذکور را به نوعی منطقه حائل در نزدیکی مرز خود می‌داند و وجود هیچ گونه تهدیدی علیه خود در این منطقه حائل را تحمل نمی‌کند.

اما در همین حال و به موازات انتشار اخبار حملات هوایی مذکور، برخی منابع مدعی مشارکت ایران در انجام برخی حملات سایبری به کشورهای مختلف شده‌اند. روزنامه «نیویورک تایمز» با اشاره به گزارشی که به تازگی منتشر شده، ادعا کرده هکرهای ایرانی به عنوان منبع اصلی حملات هماهنگ علیه بیش از 50 هدف در 16 کشور ‌شناسایی شده‌اند که بیشتر این اهداف، شرکت‌ها و نهادهای دولتی بوده اند که در بخش انرژی، حمل و نقل و خدمات درمانی فعال هستند.

در این گزارش ادعا شده، هکرهای ایرانی ضمن سرقت اطلاعات از رایانه‌های هدف، حتی توانسته اند به طور کامل در آن‌ها نفوذ کرده و آن‌ها را مورد دستکاری قرار دهند.

در میان دیگر مطالب، خبرگزاری «رویترز» واکنش رژیم اسرائیل به احتمال نایب رئیسی ایران در یک کمیته تخصصی سازمان ملل را مورد توجه قرار داده است. این خبرگزاری می‌نویسد، ایران درصدد کسب یک جایگاه مهم در یکی از کمیته‌های سازمان ملل است که وظیفه اعتبارسنجی سازمان‌های غیردولتی را بر عهده دارد. 

در این میان، رژیم اسرائیل ضمن بی‌معنا خواندن چنین امری، مدعی شده این موضوع مانند آن است که تبهکاری چون آل کاپون، ریاست دیوان بازرسی فدرال آمریکا را بر عهده بگیرد. کمیته مذکور وظیفه انتخاب سازمان‌های غیردولتی و انجمن‌های مردم نهاد را برای ارتباط مستقیم و نزدیک با سازمان ملل بر عهده دارد.

در نهایت، در مطلبی اقتصادی، روزنامه «تایمز اقتصادی» هند از ممنوع بودن تعامل شرکت‌های خودروسازی آمریکای با ایران سخن گفته و می‌نویسد، حتی در شرایطی که خودروسازهای اروپایی در تلاش هستند ‌در شرایطی که تحریم‌های ایران کاهش یافته، قراردادهای کلانی با این کشور منعقد کنند، یک مقام آمریکایی گفته، خودروسازان این کشور همچنان اجازه تجارت با ایران را ندارند. این مقام وزارت خارجه آمریکا گفته، با وجود کاهش تحریم‌های ایران، ایالات متحده همچنان این کشور را برای تجارت آزاد نمی داند.